OKIN Facility CZ

Příspěvky na blogu

OKIN FACILITY Miluje Data – Rozhovor s Václavem Trávníkem

Praha 13.3.2017 – V prvním čísle časopisu Facility Manager vyšel rozhovor s Václavem Trávníkem, výkonným ředitelem místopředsedou správní rady OKIN FACILITY. Jaký rozvoj chystá OKIN Facility, jaké technologie považuje v našem oboru za průlomové? To a mnohem více se dozvíte z rozhovoru níže.

Od ledna se OKIN Group rozdělila na dvě samostatné společnosti OKIN BPS, a.s. a OKIN FACILITY, a.s. V čem Vy vnímáte přínos tohoto rozdělení?

Rozdělení umožní oběma byznysům přizpůsobit interní procesy jejich potřebám. Služby facility managementu a business process services se opravdu výrazně liší. Již před třemi roky jsme oddělili propagaci značek OKIN FACILITY a OKIN BPS. Každá divize se od té doby prezentuje na trhu samostatně. Nyní došlo i k právnímu rozdělení, které klient nijak nepocítí. Klíčovou informací pro zákazníky je, že pokračujeme v nezměněných týmech a s ještě větší chutí dokázat, že jsme špičkovými a důvěryhodnými obchodními partnery a dodavateli!

Jaký rozvoj ale chystá OKIN FACILITY v blízké budoucnosti?

Připravujeme řízené sdílení „best practices“ ze všech úrovní byznysového života. Jedná se o jakousi interní wikipedii. Znalosti získané u stovek našich klientů, dovednosti našich zaměstnanců a implementace nových technologií budeme sdílet napříč celou společností. To nám usnadní sledovat garantovaný standard služeb,rychleji optimalizovat rozsah služeb pro každého našeho zákazníka. Pokračujeme v implementaci nových technologií do služeb OKIN FACILITY, ať už se jedná o řízení údržby, měření využití strojů nebo měření efektivity procesů.

Kde všude kromě Česka OKIN FACILITY působí a jakých úspěchů zahraniční pobočky dosahují?

OKIN FACILITY působí v České republice, na Slovensku, v Polsku, Bulharsku, Rumunsku a na Ukrajině. Řadí se mezi přední poskytovatele facility služeb v regionu. Staráme se o komerční nemovitosti, výrobní areály, obchodní řetězce. Našim zahraničním pobočkám rostou každoročně tržby o patnáct až dvacet procent. V minulém roce jsme získali nového zákazníka, který zpracovává ropu a – což uvádím jako zajímavost – působí na ploše přesahující 12mil. m2.

V čem podle Vás spočívá služba Technická správa?

Cílem dodávky Technické správy klientům je zajistit provedení všech úkonů u vyhrazených i nevyhrazených technických zařízení, které jsou k těmto zařízením vyžadovány ze strany výrobců zařízení, legislativních a normativních předpisů.

Tato suchopárná definice popisuje služby technické správy. Lidštěji asi zní, že technická správa zajistí provozování budov a objektů v souladu se zákony a technickými doporučeními. Významnou součástí této služby je know-how, které OKIN FACILITY získal za téměř 25 let své činnosti. A také schopnost zajistit revize vlastními pracovníky.

Jaké technologie považujete aktuálně ve vašem oboru za průlomové?

Jedná se o technologie, které zlevňují a zefektivnují služby a přinášejí transparentnější výstupy pro naše klienty. Mezi naše unikátní know-how patří mimo jiné online řízení technické správy (DRIVE!) a to s využitím chytrých telefonů, které se staly součástí našeho běžného života. Myslím, že budoucnost je v technologiích IoT (internet věcí) s následnou precizní analýzou výstupů. I když to možná ještě není zcela zřejmé, za opravdu průlomové považuji každodenní sběr, analýzu a vyhodnocování provozních a finančních dat pro zefektivnění našich procesů. To je zcela klíčové pro udržení konkurenceschopnosti! Součástí naší DNA je již několik let motto „OKIN loves data“.

Facebook LinkdIn Email