O nás

OKIN FACILITY je specialista v poskytování integrovaného facility managementu, v jehož rámci zajišťuje technické služby (hard services), jako jsou správa a údržba budov, havarijní služba či energetický management, revize vyhrazených technických zařízení a podpůrné a administrativní služby (soft services) – bezpečnostní služby, recepce, helpdesk, úklid apod. OKIN FACILITY nepřetržitě inovuje své služby a svým klientům nabízí unikátní know-how, které mj. čerpá také z členství v mezinárodní alianci European Customer Synergy. V současné době spravuje 9 tisíc objektů s více než 6 miliony m2 podlahové plochy. Mezi její klienty patří například skupina ČEZ, AHOLD, Komerční banka a mnoho dalších.

Historie společnosti

1993-1999: O.K. IN, a. s.
Roku 1993 byla založena společnost O.K. IN, a. s., která vznikla jako společný podnik německé firmy Heinrich Nickel GmbH a české Konstruktivy. Od počátku se zabývala technickou správou převážně komerčních nemovitostí. V roce 1996 získal německý akcionář zbývající podíl ve společnosti a O.K. IN, a. s. se stala součástí nadnárodní stavební skupiny VINCI.

1999-2002: O.K.IN., s. r. o.
V polovině roku 1999 se změnila právní forma z akciové společnosti na společnost s ručením omezeným. V tomto období společnost spolu s rozvojem facility managementu v České republice upevňovala své postavení na trhu.

2002-2005: OKIN FACILITY CZ, s. r. o.
V prosinci roku 2002 byl jmenován novým generálním ředitelem Mgr. Michal Jelínek, který dal společnosti nový směr. Kromě vybudování nové struktury společnosti, včetně výměny managementu, nasměroval firmu k poskytování komplexních služeb facility managementu a k důslednému využití know-how v rámci skupiny VINCI. V polovině roku 2003 dostala společnost nový název – OKIN FACILITY CZ, s. r. o. Rok 2003 také znamenal vstup na slovenský trh formou nové organizační složky.
V roce 2004 firma diverzifikovala portfolio svých služeb a začala poskytovat služby v oblasti business process outsourcing. Společně s první zakázkou tak vznikla divize OKIN OUTSOURCING, jejímž zákazníkem se stal jeden z největších světových telekomunikačních operátorů a poskytovatelů internetového připojení.

2006: Změna majitele OKIN FACILITY CZ, s. r. o.
Rok 2006 s sebou přinesl významnou změnu, a to nového vlastníka. Stavební skupina VINCI se rozhodla odprodat všechny své dceřiné společnosti v Evropě, které se nezabývají stavební činností.
Odkup firmy byl nabídnut stávajícímu managementu a OKIN FACILITY se stává ryze českou společností.

2007: OKIN GROUP, a. s. – partner pro podniky ve střední a východní Evropě
Management společnosti se rozhoduje expandovat se službami facility managementu na trhy východní Evropy. Proto se začíná připravovat na přechod k holdingovému uspořádání a v polovině roku 2007 zakládá společnost OKIN GROUP, a. s., která slučuje všechny divize a dceřiné společnosti. Zároveň je zrušena OKIN FACILITY CZ, s. r. o. V České republice poskytují služby jednotlivé produktové divize společnosti, v zahraničí jsou zakládány dceřiné společnosti nebo společné podniky pod značkou OKIN FACILITY.

První zahraniční dceřinou společností se v polovině roku 2007 stává OKIN FACILITY UA na Ukrajině.

2008 – do současnosti: Další rozvoj v regionu CEE
Rok 2008 přinesl založení dceřiných společností OKIN FACILITY RU v Rusku a OKIN FACILITY BG v Bulharsku. Dalším obdobím dynamických událostí ve skupině OKIN byl rok 2011, kdy vedle odchodu z ruského trhu společnost zaznamenává založení dceřiných společností v Rumunsku a Polsku.

V roce 2013 pokračoval rozvoj OKIN FACILITY založením dceřinné společnosti v Srbsku.

2017 – OKIN Group se rozdělila na samostatné společnosti OKIN BPS a OKIN FACILITY
Divize OKIN FACILITY Management, včetně dceřiných společností, byla vyčleněna do nové společnosti OKIN FACILITY, a.s..

„Doposud fungovaly obě divize samostatně, ale pod zastřešující “hlavičkou” skupiny OKIN Group. Tento model v minulosti přinášel řadu výhod, zejména stabilitu a zázemí silného celku, který umožňoval trvalý rozvoj. Rozdílnost byznysů obou divizí si však vyžádala rozlišení obchodních značek. Rovněž podpůrné procesy jsou v mnoha případech rozdílné. Jsem přesvědčen, že rozdělení byznysů do samostatných společností bude tím správným motorem pro jejich další rozvoj,“ řekl majitel společnosti OKIN Group Michal Jelínek.

Ve vlastnické ani organizační struktuře se nic nezměnilo.  Práce bude nadále pokračovat se stávajícími zaměstnaneckými týmy. OKIN BPS i OKIN FACILITY očekávají v roce 2017 opět růst byznysu a navýšení počtu zaměstnanců o dalších 300 pracovníků.

Politika společnosti OKIN FACILITY ke stažení zde.

Společnost OKIN FACILITY je držitelem certifikátů:

ISO_14001_CZ OHSAS_18001_CZ ISO_9001

Novinky

  • Praha 13.3.2017 – V prvním čísle časopisu Facility Manager vyšel rozhovor s Václavem Trávníkem, výkonným ředitelem místopředsedou správní rady OKIN FACILITY. Jaký rozvoj chystá OKIN Facility, jaké technologie považuje v našem oboru za průlomové? To a mnohem…

  • Praha, 2. 1. 2017 – Dne 1. ledna 2017 se společnost OKIN Group rozdělila na dvě samostatné firmy – OKIN BPS a OKIN FACILITY. Pro obchodní partnery a zaměstnance se nic nemění. Dřívější divize BPS…

Všechny novinky

Kontaktujte nás

Kontaktní formulář
  • Kde nás najdete?
  • Průmyslový park HARFA
    Poděbradská 540/26
    190 00 Praha 9

  • Další kontakty
AHOLD
Ball
ČEZ
Honeywell
Hornbach
JTI
Komerční banka (CZ)

Czech Republic,
člen skupiny Société Générale

  • FM a úklidové služby pro region PRAHA a region JIH (Jižní Čechy a Jižní Morava)
  • OKIN již poskytuje služby na jižní Moravě
  • OKIN FACILITY poskytuje služby od 1.10.2015
  • Smlouvy na dobu 3 let s opčním právem
  • Správa více jak 150 poboček
  • Komerční banka, a.s. vypsala výběrové řízení na nového dodavatele služeb facility managementu a úklidových služeb z důvodu uplynutí doby předchozího smluvního období.
  • Je zde několik hlavních důvodů pro úspěch společnosti OKIN ve výběrovém řízení:
  • Dobré podmínky při poskytování služeb
  • Nabídka opravdu inovativního řešení v porovnání s ostatními účastníky.
  • Dlouhodobý vztah na všech úrovních
  • Schopnost OKIN nabízet speciální řešení na míru splňující očekávání klienta týkající se organizační struktury, řízení služeb, atd.

Služby facility managementu

  • Služby pro zajištění komplexní správy: technická správa budov, správa revizí, odborných prohlídek a technické dokumentace, správa pasportů budov, zajištění oprav a úprav, havarijní služba, PO a BOZP, administrativní činnosti podporující bankovní provoz atd.

Úklidové služby

  • Vnitřní úklidy
  • Venkovní úklidy
  • Dodávky a doplňování hygienických prostředků
Mondelez (BG)
  • Dva výrobní závody – káva a čokoláda
  • 800 zaměstnanců
  • 30.000 metrů čtverečních
  • Spolupráce s OKIN FACILITY od února 2010
  • Malá smlouva pro úklidové služby ve výrobně kávy byla časem rozšířena a v současné době máme IFM smlouvu, která vyprší v roce 2017
  • Hodnocení kvality je zajištěno SLA & KPI
  • Mondelez měl několik dodavatelů pro různé FM služeb ( cca 30) + osoby samostatně výdělečně činné
  • Příliš mnoho lidských zdrojů bylo přiděleno na správu všech souvisejících FM služeb
  • Postupné začlenění nových služeb (s finančním přínosem pro klienta)
  • Na základě IFM řešení Mondelez snížil počet odpovědných osob na své straně
  • OKIN představil IFM možnosti v Mondelez továrnách v Bulharsku;
  • Technická správa budov a zařízení
  • Bezpečnostní služby
  • Terénní úpravy a péče o zeleň
  • Odpadový management
  • Prádelní služby
  • Cateringové služby- od srpna 2015
  • Pohotovostní služba, mobilní údržba 24/7
  • Úklid interiéru a exteriéru
  • Odklízení sněhu / zimní servis
  • Hubení škůdců
  • Bezpečnost a ochrana zdraví, požární ochrana
  • Interní pošta – od srpna 2015
Stop Shop (SK)

IMMOFINANZ Services Slovensko, s.r.o.

  • Komerční objekty
  • 6 objektů Stop Shop
  • 31 942 metrů čtverečních pronajímatelné plochy
  • 55 605 metrů čtverečních parkoviště a zeleně
  • Spolupráce s OKIN FACILITY začala 1.1.2013
  • Smlouva na 3 roky s možností prodloužení
  • Hodnocení kvality je zajišťována SLA
  • Žádné požadavky pro inventurní systém
  • Žádný systém pro záznamová zařízení u jednotlivých objektů
  • OKIN představil IFM rozsah
  • Úspěšně poradenství při ošetření zeleně
  • OKIN představil PSI, Help Desk
  • Rozšíření počtu objektů po výběrovém řízení
  • Krajinné úpravy a péče o zeleň
  • Technická správa budov a zařízení
  • Energetický management, dálkový monitoring spotřeby
  • Odpadové hospodářství, ekologické služby
  • Bezpečnost a ochrana zdraví, požární ochrana
  • Úklid interiéru a exteriéru
  • Odklízení sněhu / zimní servis
  • Pohotovostní služba, mobilní údržba 24/7
  • Bezpečnostní služby včetně vzdáleného řízení dispečerem
NIKE
Office Depot
Philip Morris
Unicredit
Významná finanční instituce (PL)
  • Celosvětově vedoucí společnost v bankovním segmentu
  • Mezinárodní smlouva přes ECS a CBRE
  • Obsáhlý úklid, denní služba, péče o zeleň
  • 4 kanceláře ve Vratislavi a 1 ve Varšavě
  • Přes 2000 zaměstnanců
  • 35.000 metrů čtverečních
  • Spolupráce s OKIN FACILITY začala 1. ledna 2015
  • 55 zaměstnanců OKIN
  • Klient si nebyl vědom stávajících postupů luxusnějších FM společností
  • Každá z 5 kanceláří řízena samostatně bez interakce & synergie
  • Neuspokojivá úroveň dodaných služeb
  • Místní poskytovatel služeb s nedostatečným čistícím procesem
  • Nesprávné pracovní smlouvy vyhýbající se zákonným srážkám
  • Nedostatek projektového vedení
  • Prezentace řešení uplatňující normy OKINU sloučené s požadovanými postupy
  • Nepřetržitá analýza
  • Konstrukce projektové organizační struktury a komunikační model zajišťující správné postupy řízení
  • Přechod projektu a aplikace procesů
  • Důkladné řešení každé aktivity
  • Komplexní správa všech míst
  • Snížení celkového počtu FTE umožňující zvyšovaní platů pracovníků v úklidu
  • Motivace a zvýšení produktivity ve všech oblastech služeb:
    • Úklid kanceláří
    • Denní služba
    • Čištění oken a hloubkové čištění
    • Odpadový management (běžné i důvěrné materiály)
    • Správa zeleně
    • Další technická údržba