1303
OKIN miluje data

Praha 13.3.2017 – V prvním čísle časopisu Facility Manager vyšel rozhovor s Václavem Trávníkem, výkonným ředitelem místopředsedou správní rady OKIN FACILITY. Jaký rozvoj chystá OKIN Facility, jaké technologie považuje v našem oboru za průlomové? To a mnohem více se dozvíte z rozhovoru níže.

Trávník_VZ_JPG

Od ledna se OKIN Group rozdělila na dvě samostatné společnosti OKIN BPS, a.s. a OKIN FACILITY, a.s. V čem Vy vnímáte přínos tohoto rozdělení?

Rozdělení umožní oběma byznysům přizpůsobit interní procesy jejich potřebám. Služby facility managementu a business process services se opravdu výrazně liší. Již před třemi roky jsme oddělili propagaci značek OKIN FACILITY a OKIN BPS. Každá divize se od té doby prezentuje na trhu samostatně. Nyní došlo i k právnímu rozdělení, které klient nijak nepocítí. Klíčovou informací pro zákazníky je, že pokračujeme v nezměněných týmech a s ještě větší chutí dokázat, že jsme špičkovými a důvěryhodnými obchodními partnery a dodavateli!

 

Jaký rozvoj ale chystá OKIN FACILITY v blízké budoucnosti?

Připravujeme řízené sdílení „best practices“ ze všech úrovní byznysového života. Jedná se o jakousi interní wikipedii. Znalosti získané u stovek našich klientů, dovednosti našich zaměstnanců a implementace nových technologií budeme sdílet napříč celou společností. To nám usnadní sledovat garantovaný standard služeb,rychleji optimalizovat rozsah služeb pro každého našeho zákazníka. Pokračujeme v implementaci nových technologií do služeb OKIN FACILITY, ať už se jedná o řízení údržby, měření využití strojů nebo měření efektivity procesů.

Kde všude kromě Česka OKIN FACILITY působí a jakých úspěchů zahraniční pobočky dosahují?

OKIN FACILITY působí v České republice, na Slovensku, v Polsku, Bulharsku, Rumunsku a na Ukrajině. Řadí se mezi přední poskytovatele facility služeb v regionu. Staráme se o komerční nemovitosti, výrobní areály, obchodní řetězce. Našim zahraničním pobočkám rostou každoročně tržby o patnáct až dvacet procent. V minulém roce jsme získali nového zákazníka, který zpracovává ropu a – což uvádím jako zajímavost – působí na ploše přesahující 12mil. m2.

V čem podle Vás spočívá služba Technická správa?

Cílem dodávky Technické správy klientům je zajistit provedení všech úkonů u vyhrazených i nevyhrazených technických zařízení, které jsou k těmto zařízením vyžadovány ze strany výrobců zařízení, legislativních a normativních předpisů.

Tato suchopárná definice popisuje služby technické správy. Lidštěji asi zní, že technická správa zajistí provozování budov a objektů v souladu se zákony a technickými doporučeními. Významnou součástí této služby je know-how, které OKIN FACILITY získal za téměř 25 let své činnosti. A také schopnost zajistit revize vlastními pracovníky.

Jaké technologie považujete aktuálně ve vašem oboru za průlomové?

Jedná se o technologie, které zlevňují a zefektivnují služby a přinášejí transparentnější výstupy pro naše klienty. Mezi naše unikátní know-how patří mimo jiné online řízení technické správy (DRIVE!) a to s využitím chytrých telefonů, které se staly součástí našeho běžného života. Myslím, že budoucnost je v technologiích IoT (internet věcí) s následnou precizní analýzou výstupů. I když to možná ještě není zcela zřejmé, za opravdu průlomové považuji každodenní sběr, analýzu a vyhodnocování provozních a finančních dat pro zefektivnění našich procesů. To je zcela klíčové pro udržení konkurenceschopnosti! Součástí naší DNA je již několik let motto „OKIN loves data“.

Kontaktujte nás

Kontaktní formulář
  • Kde nás najdete?
  • Průmyslový park HARFA
    Poděbradská 540/26
    190 00 Praha 9

  • Další kontakty
AHOLD
Ball
ČEZ
Honeywell
Hornbach
JTI
Komerční banka (CZ)

Czech Republic,
člen skupiny Société Générale

  • FM a úklidové služby pro region PRAHA a region JIH (Jižní Čechy a Jižní Morava)
  • OKIN již poskytuje služby na jižní Moravě
  • OKIN FACILITY poskytuje služby od 1.10.2015
  • Smlouvy na dobu 3 let s opčním právem
  • Správa více jak 150 poboček
  • Komerční banka, a.s. vypsala výběrové řízení na nového dodavatele služeb facility managementu a úklidových služeb z důvodu uplynutí doby předchozího smluvního období.
  • Je zde několik hlavních důvodů pro úspěch společnosti OKIN ve výběrovém řízení:
  • Dobré podmínky při poskytování služeb
  • Nabídka opravdu inovativního řešení v porovnání s ostatními účastníky.
  • Dlouhodobý vztah na všech úrovních
  • Schopnost OKIN nabízet speciální řešení na míru splňující očekávání klienta týkající se organizační struktury, řízení služeb, atd.

Služby facility managementu

  • Služby pro zajištění komplexní správy: technická správa budov, správa revizí, odborných prohlídek a technické dokumentace, správa pasportů budov, zajištění oprav a úprav, havarijní služba, PO a BOZP, administrativní činnosti podporující bankovní provoz atd.

Úklidové služby

  • Vnitřní úklidy
  • Venkovní úklidy
  • Dodávky a doplňování hygienických prostředků
Mondelez (BG)
  • Dva výrobní závody – káva a čokoláda
  • 800 zaměstnanců
  • 30.000 metrů čtverečních
  • Spolupráce s OKIN FACILITY od února 2010
  • Malá smlouva pro úklidové služby ve výrobně kávy byla časem rozšířena a v současné době máme IFM smlouvu, která vyprší v roce 2017
  • Hodnocení kvality je zajištěno SLA & KPI
  • Mondelez měl několik dodavatelů pro různé FM služeb ( cca 30) + osoby samostatně výdělečně činné
  • Příliš mnoho lidských zdrojů bylo přiděleno na správu všech souvisejících FM služeb
  • Postupné začlenění nových služeb (s finančním přínosem pro klienta)
  • Na základě IFM řešení Mondelez snížil počet odpovědných osob na své straně
  • OKIN představil IFM možnosti v Mondelez továrnách v Bulharsku;
  • Technická správa budov a zařízení
  • Bezpečnostní služby
  • Terénní úpravy a péče o zeleň
  • Odpadový management
  • Prádelní služby
  • Cateringové služby- od srpna 2015
  • Pohotovostní služba, mobilní údržba 24/7
  • Úklid interiéru a exteriéru
  • Odklízení sněhu / zimní servis
  • Hubení škůdců
  • Bezpečnost a ochrana zdraví, požární ochrana
  • Interní pošta – od srpna 2015
Stop Shop (SK)

IMMOFINANZ Services Slovensko, s.r.o.

  • Komerční objekty
  • 6 objektů Stop Shop
  • 31 942 metrů čtverečních pronajímatelné plochy
  • 55 605 metrů čtverečních parkoviště a zeleně
  • Spolupráce s OKIN FACILITY začala 1.1.2013
  • Smlouva na 3 roky s možností prodloužení
  • Hodnocení kvality je zajišťována SLA
  • Žádné požadavky pro inventurní systém
  • Žádný systém pro záznamová zařízení u jednotlivých objektů
  • OKIN představil IFM rozsah
  • Úspěšně poradenství při ošetření zeleně
  • OKIN představil PSI, Help Desk
  • Rozšíření počtu objektů po výběrovém řízení
  • Krajinné úpravy a péče o zeleň
  • Technická správa budov a zařízení
  • Energetický management, dálkový monitoring spotřeby
  • Odpadové hospodářství, ekologické služby
  • Bezpečnost a ochrana zdraví, požární ochrana
  • Úklid interiéru a exteriéru
  • Odklízení sněhu / zimní servis
  • Pohotovostní služba, mobilní údržba 24/7
  • Bezpečnostní služby včetně vzdáleného řízení dispečerem
NIKE
Office Depot
Philip Morris
Unicredit
Významná finanční instituce (PL)
  • Celosvětově vedoucí společnost v bankovním segmentu
  • Mezinárodní smlouva přes ECS a CBRE
  • Obsáhlý úklid, denní služba, péče o zeleň
  • 4 kanceláře ve Vratislavi a 1 ve Varšavě
  • Přes 2000 zaměstnanců
  • 35.000 metrů čtverečních
  • Spolupráce s OKIN FACILITY začala 1. ledna 2015
  • 55 zaměstnanců OKIN
  • Klient si nebyl vědom stávajících postupů luxusnějších FM společností
  • Každá z 5 kanceláří řízena samostatně bez interakce & synergie
  • Neuspokojivá úroveň dodaných služeb
  • Místní poskytovatel služeb s nedostatečným čistícím procesem
  • Nesprávné pracovní smlouvy vyhýbající se zákonným srážkám
  • Nedostatek projektového vedení
  • Prezentace řešení uplatňující normy OKINU sloučené s požadovanými postupy
  • Nepřetržitá analýza
  • Konstrukce projektové organizační struktury a komunikační model zajišťující správné postupy řízení
  • Přechod projektu a aplikace procesů
  • Důkladné řešení každé aktivity
  • Komplexní správa všech míst
  • Snížení celkového počtu FTE umožňující zvyšovaní platů pracovníků v úklidu
  • Motivace a zvýšení produktivity ve všech oblastech služeb:
    • Úklid kanceláří
    • Denní služba
    • Čištění oken a hloubkové čištění
    • Odpadový management (běžné i důvěrné materiály)
    • Správa zeleně
    • Další technická údržba